Overzicht van alle Memories

Maria Pellenaars (1815-1854)
(Overleden 13-3-1854, akte opgesteld 27-5-1854)

Maria is de tweede echtgenote van Cornelis Mureau. Zij overlijdt in 1854 op 39-jarige leeftijd. Ze laat een gedeelte van haar huis na aan de kinderen. Het gaat om een "vierde deel" van de nalatenschap, waarom dat zo is, is niet duidelijk.
Het gezin woont in huis D132 (kadaster D862).

Memorie van aangifte der nalatenschap van Maria Pellenaars, overleden te Terheijden den 13 maart 1854

De ondergetekende Cornelis Mureau, weduwnaar van Maria Pellenaars, arbeider wonende te Terheijden in hoedanigheid van voogd over de minderjarige kinderen van natenoemen overledene genaamd:
Cornelis, Petrus, Antonie, Jacobus, Willebrordus, Simon en Maria Mureau, kiezende domicilium ten sterfhuize der overledene wijk D no 132 verklaart

Dat Maria Pellenaars echtgenote van Cornelis Mureau te Terheijden alwaar zij haar laatste domicilium had, op den 13 maart 1854 abintestato is overleden, nalatende tot hare enige erfgenamen hare minderjarige kinderen met name
Cornelis, Petrus, Antonie, Jacobus, Willebrordus, Simon en Maria Mureau, hierboven genoemd, in huwelijk met den ondergeteekenden aangever verwekt.

Dat de onroerende goederen door ..............

....... de overledene nagelaten bestaan in een vierde gedeelte van

1e Een huis in Erve groot 4 Roeden 40 Ellen (?) staande en gelegen te Terheijden Kadastraal bekend Sectie D no 862

Dat door dit overlijden geen Fidei Commis gedevolveerd noch vruchtgebruik vevallen is.

Terheijden 27 mei 1854

Handtekening C Mureau